حال خودروسازان در بازار آمریكا چطور است؟

حال خودروسازان در بازار آمریكا چطور است؟ به گزارش میزان سنج اخیرا گزارشی از میزان فروش شركت های خودروسازی مختلف در بازار ایالات متحده آمریكا در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی انتشار یافته كه نشان دهنده ركود و اشباع بازار است.


به گزارش میزان سنج به نقل از ایسنا، با گذشت آخرین ماه از سه ماهه سوم سال جاری میلادی، بزرگترین شركت های خودروسازی بین المللی فعال در بازار ایالات متحده آمریكا طبق روال هرساله خود به انتشار گزارش های مربوط به میزان فروش در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ و همینطور تعداد خودرو های فروخته شده از شروع سال تابحال اقدام نموده اند.
طبق گزارش و جداول مربوطه، می توان دریافت كه در مجموع میزان فروش خیلی از خودروسازان بزرگ جهان در این بازه زمانی حدودا ثابت بوده و بر روی ۴.۳۲ میلیون دستگاه ایستاده است. از شروع سال ۲۰۱۹ تابحال هم كه یك بازه زمانی ۹ ماهه است، تحویل خودرو ۱.۶ درصد كاهش یافته و با ثبت ۱۷ میلیون دستگاه، پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۴ میلادی تابحال را رقم زده است. این بدان معناست كه پیشبینی خیلی از كارشناسان و تحلیل گران فعال در صنعت و بازار خودرو در خصوص ركود بزرگ اقتصادی ناشی از اشباع بازار و برخی دیگر از عوامل همچون نرخ رشد پایین اقتصادی و جنگ های تجاری درست از آب درآمده است.
جدول زیر نشان داده است كه خیلی از خودروسازان هم در سه ماهه سوم و هم از شروع سال تاكنون، با رشدی منفی نسبت به مدت مشابه سال قبل در میزان فروش محصولات خود رو به رو شده اند.


جنرال موتورز در سه ماهه سوم ۲۰۱۹، ۷۳۸ هزار و ۶۳۸ دستگاه فروخته كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۳ درصد رشد داشته ولی در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از شروع سال تاكنون، دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۳۷ دستگاه فروخته و این بدان معناست كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۸ درصد رشد منفی داشته است.
شركت فورد هم در سومین فصل از سال جاری میلادی، با رشد منفی ۴.۹ درصدی، ۵۸۰ هزار و ۲۵۱ دستگاه فروخته و در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از شروع سال تاكنون، یك میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه را در بازار آمریكا به فروش رسانده است و رشد منفی ۳.۵ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.
تویوتاموتورز ۶۲۷ هزار و ۱۹۴ دستگاه در سومین فصل ۲۰۱۹ به فروش رسانده و با رشد منفی ۱.۲ درصدی روبرو شده است. این خودروساز ژاپنی همینطور در در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از شروع سال تاكنون، یك میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۰۲ دستگاه فروخته است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ درصد كاهش یافته است.
فیات كرایسلر هم در سه ماهه سوم منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، با رشدی ۰.۱ درصدی موفق شده در بازار آمریكا ۵۶۷ هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو بفروشد ولی در بازه زمانی ۹ ماهه از شروع سال تاكنون، با رشدی منفی ۱.۱ درصدی یعنی فروش یك میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۶۹ دستگاه روبرو شده است.
میزان فروش نیسان – میتسوبیشی هم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، هم با ۴.۹ درصد كاهش مواجه گردید و ۳۵۱ هزار و ۸۲۸ دستگاه خودرو فروخت اما از شروع سال جاری میلادی تاكنون، یك میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ دستگاه فروخته و رشد منفی ۶.۴ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.
شركت هوندا هم در بازار آمریكا توانست در بازه زمانی سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، ۴۲۹ هزار و ۲۱۴ دستگاه فروخته و میزان فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۶ درصد رشد و افزایش یافته است. این در حالیست كه میزان فروش آن در ۹ ماهه شروع سال تاكنون، رشدی منفی ۰.۱ درصدی داشته و یك میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۰۹ دستگاه به ثبت رسیده است.
خودرو های تسلا در این میان رشد منفی قابل توجهی نسبت به سایر برندهای خودرو به نام خود ثبت كرده اند. میزان فروش خودرو های الكتریكی، لوكس و قدرتمند این برند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳۶ هزار دستگاه بوده است و این بدان معناست كه ۴۱.۱ درصد رشد منفی داشته است. این خودروساز جاه طلب آمریكایی همینطور از شروع سال ۲۰۱۹ تاكنون، ۹۳ هزار دستگاه در بازار ایالات متحده فروخته كه میزان فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳.۳ درصد كاهش یافته است.
مرسدس بنز هم در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، موفق شد با رشدی ۱۵.۱ درصدی ۸۹ هزار و ۷۶۶ دستگاه در بازار آمریكا بفروشد ولی در بازه زمانی ۹ ماهه از شروع سال تاكنون، ۲۵۳ هزار و ۶۸۳ دستگاه به فروش برساند و رشدی منفی ۰.۳ درصد را برای خود ثبت كند.
فولكس واگن در سومین فصل از سال جاری میلادی ۱۶۶ هزار و ۵۸۶ دستگاه فروخت كه در مقایسه با عملكرد و میزان فروش در بازه زمانی ۹ ماهه از شروع سال تاكنون، ۴۸۵ هزار و ۲۹۷ با رشدی ۱.۳ درصدی، عملكرد موفقیت آمیز و قابل توجهی به شمار نمی رود.
بی ام و هم كه یكی از پرطرفدارترین برندهای خودروسازی در بین مشتریان جوان در بازار ایالات متحده آمریكاست، با ۳.۵ درصد رشد در سه ماهه سوم ۲۰۱۹، ۸۶ هزار و ۴۸۷ دستگاه فروخت و در بازه زمانی ۹ ماهه با رشدی ۰.۴ درصدی، توانست ۲۶۱ هزار و ۱۷۰ دستگاه بفروشد.
شركت مزدا یكی از آن دسته خودروسازانی است كه شاهد بیشترین میزان ریزش فروش امسال میلادی بوده و با رشدی منفی ۱۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بازه زمانی ۹ ماهه از شروع سال جاری میلادی تاكنون، تنها ۲۰۸ هزار و ۱۶۷ دستگاه فروخته و میزان فروش آن در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ هم ۲.۲ درصد كاهش یافته و به ۶۹ هزار و ۶۱۲ دستگاه رسیده است.



5.0 / 5
4908
1398/07/22
18:48:53
تگهای خبر: بازار , دستگاه , ركود , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۱ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش