، راهكارهای صیانت از كسب وكار و تولید داخل،

فشارهای داخلی از صنعت خودرو برداشته شود

فشارهای داخلی از صنعت خودرو برداشته شود میزان سنج: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: در شرایط جدید كه فشارها و تحریم های خارجی به صنعت خودرو و قطعه وارد می گردد باید فشارهای داخلی از این صنایع برداشته شده و قوانین و مقررات در این حوزه تسهیل شوند.


شهرام آزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: شرایطی كه برای صنایع خودروسازی و قطعه سازی در گمرك، در سیستم بانكی و در بحث تخصیص ارز و غیره وجو دارد، همه مواردی است كه باید در شرایط جدید كه فشارها و تحریم های خارجی به این صنایع وارد می شود، مورد بررسی دوباره و سریع قرار گیرد تا فشارهای مضاعف به صنعت خودرو وارد نشود. بنابراین باید فشارهای داخلی برداشته شده و قوانین و مقررات در این حوزه تسهیل شود.
وی افزود: همینطور اعمال هزینه هایی كه بعنوان تعرفه های گمركی از بابت واردات قطعات صنعتی، سربار صنعت خودرو شده است هم مشكل ساز است. هزینه هایی كه از بابت مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و غیره به صنعت خودرو تحمیل شده، باعث می گردد تولید اقتصادی یك محصول در این شرایط دشوار تأمین مواد اولیه، دچار مشكل شود.
عضو هیات علمی دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار نمود: در سیستم بانكی هم مشكلاتی وجود دارد. در صنعت خودرو اگر بخواهیم از تسهیلات بانكی استفاده نماییم مشكلات مزید بر علت می گردد چون كه این وام ها سود بانكی بالایی دارند بنابراین باید شرایطی تولید شود تا سود تسهیلات بانكی برای تولید داخل به حداقل برسد. اگر این موارد رعایت شود، می توان انتظار داشت كه صنعت خودرو بتواند در این شرایط سخت فعالیت خویش را ادامه دهد و روی پای خود بایستد.
وی افزود: در چنین شرایطی آینده صنعت خودرو وابسته به عملكرد دولت و خود این صنعت است. این كه چگونه بتوانند با هم تعامل داشته و از پس مشكلات برآیند. اگر قرار باشد در بوروكراسی تصمیم گیری ها گیر افتاده و زمان زیادی طول بكشد تا بخواهیم قوانین دست وپاگیر را حذف نماییم، نمی توان از پس مشكلات بر آمد مگر این كه تصمیمات عاجل گرفته شود و راهكارهای مناسب با اتكا به توان داخلی اتخاذ شود. در این صورت می توان امیدوار بود كه صنعت خودرو صدمه نبیند.
آزادی اضافه كرد: مبحث دیگری كه باید به آن توجه ویژه صورت گیرد بحث برند داخلی و محصولات داخلی است كه نه تنها باید به شكلی از لحاظ سطح تكنولوژی و كیفیت بازبینی شود بلكه باید روی توسعه محصولات جدید هم گام های جدی برداشته شود و محصولات قبلی با شرایط بهتر از لحاظ كیفیت به مردم ارائه شود كه نیازمند نگاهی ویژه به قطعه سازی است.
وی تصریح كرد: به نظر می آید در فرایند ساخت داخل كردن قطعات خودرو، سرمایه گذاری هایی نیاز است كه امكان دارد از توان و پتانسیل تامین كنندگان داخلی خارج باشد چون كه قطعات و سیستم هایی كه از خارج تأمین می شود، تكنولوژی بالایی داشته و برای این كه این تكنولوژی به داخل آورده شود، نیاز به سرمایه گذاری است كه امكان دارد پتانسیل داخلی برای این منظور وجود نداشته باشد.
عضو هیات علمی دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان كرد: به عبارتی تامین كنندگان امكان دارد به سختی بتوانند در شرایط فعلی كه مشكلات مالی دامن گیر صنعت خودرو شده، سرمایه گذاری اضافه بكنند. بنابراین قاعدتاً دولت باید در تولید شركت هایی برای توسعه، تولید فناوری و فناوری های نوین در صنعت خودرو و قطعه نقش حمایتی داشته باشد. از جانب دیگر قوانین و مقرراتی كه از قبل به شكلی دست و پا گیر صنعت خودرو شده و مانع بهبود تولید اقتصادی بودند، همچنان به قوت خود باقی هستند و نه تنها كمرنگ بلكه پررنگ تر هم شده اند.



5.0 / 5
4755
1397/07/30
13:17:33
تگهای خبر: بانك , بیمه , تكنولوژی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۹ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش