یك مقام مسئول در نظام بانكی خبر داد:
برنامه وزارت اقتصاد برای تحول در نظام بانكی
میزان سنج: یك مقام مسئول در نظام بانكی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانك های كشور جهت بررسی وضعیت نوین سازی نظام بانكی آگاهی داد و اظهار داشت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانكداری دیجیتال است.
به گزارش میزان سنج به نقل از مهر، عبدالمجید پورسعید امروز یكشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در جشنواره همراه بانك و پایانه های فروشگاهی اظهار داشت: بانكداری در ایران لاجرم باید به سمت بانكداری دیجیتال حركت نماید، به این معنا كه اگر خودرا با تحولات این روزهای صنعت بانكداری در دنیا همگام نكنیم، در تحولات نظام بانكی باز كند عمل خواهیم كرد؛ این در شرایطی است كه بعنوان یك رویكرد برای ایجاد تحول در عرصه بانكداری، از دو سال و نیم قبل دست به كار شده ایم و در این راستا تلاش نموده ایم. وی ادامه داد: بانكهای دیگر هم در این حوزه وارد شده و وقتی كه این رویكرد همگانی شود، قطعات موفقیت این عرصه و حركت نظام بانكداری ایران به سمت بانكداری دیجیتال تندتر خواهد شد. این مقام مسئول در نظام بانكی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانكهای كشور جهت بررسی وضعیت نوین سازی نظام بانكی آگاهی داد و اظهار داشت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانكداری دیجیتال است و از بانك ها درخواست كرده تا نقشه راه خودرا برای این گذار از بانكداری سنتی به دیجیتال اعلام كنند تا در نهایت نقشه راهی تصویب شود كه برای همه بانك ها و نظام بانكی كشور جای اجرا داشته با شد. وی گفت: از دو سال و نیم قبل حركت به سمت بانكداری دیجیتال شروع شده و الان هم مطابق برنامه پیش می رویم و امیدواریم مردم هم از این مساله بهره مند شوند. البته ما در حال گذار از این عرصه هستیم و بااینكه امكان دارد كه كار كند پیش رود، اما به هر حال تحولات خیلی سریع اتفاق می افتد. پورسعید تصریح كرد: یكسال طول كشید تا چند دستگاه پوز بانكی را به هزار دستگاه پوز بانكی در فروشگاه های تبدیل كنیم؛ در حالیكه نصب ۵ میلیون دستگاه كارتخوان بسیار سریع رخ داد و این نشان داده است كه سیر تحول بانكداری دیجیتال سرعت گرفته و ما باز ظرف دو تا سه سال آینده این روند را تكمیل خواهیم كرد؛ بااینكه حركت به روز ادامه خواهد داشت. مدیرعامل بانك ایران زمین، همین طور با اشاره به اینكه سفارش نصب دستگاه های كارتخوان این بانك و برگزاری قرعه كشی میان دارندگان آن، راهی برای گسترش استفاده از نظام های بانكداری دیجیتال است، اظهار داشت: اگر مشتریان از خدمات بانكی راضی باشند بطور قطع استفاده از یك بانك را به دیگران هم معرفی می كنند؛ بدین سبب تلاش ما این است كه كیفیت خودرا افزایش داده تا مردم این تفاوت كیفیت در خدمات نظام بانكی را شاهد باشند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب