برندسازی حلقه مفقوده تولید کفش در هیدج
به گزارش میزان سنج، زنجان نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این که قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیا است اما به علت نداشتن برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.
منصور عیلمردانی، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولید کفش در هیدج، اظهار داشت: جمعیت شهر هیدج زیر ۲۰ هزار نفر است بدین سبب می شود، مجوز شهرک صنعتی روستایی برای آن صادر شود و بطور قطع صدور این مجوز حتی در یکی از روستاهای نزدیک مزایای زیادی را برای فعالان این صنعت بدنبال خواهد داشت.
وی افزایش سرمایه و فعالیت منسجم این صنعت را با هدف کاهش ریسک و هزینه هایی مانند بیمه، تعمیرکار، بازاریابی و... ضروی دانست و اضافه کرد: ایجاد یک شرکت بورسی نه فقط مزایای جذب سرمایه و سود سهام را بدنبال دارد بلکه این کار منجر به تجمیع هزینه های مالیاتی، حسابداری، هزینه های انرژی و... خواهد شد.
علیمردانی اضافه کرد: باید به فکر ایجاد نمایشگاه تخصصی دایمی در داخل و کشورهای همسایه باشیم تا مشتری را در این نمایشگاه ها با ظرفیت و توانمندی های تولیدات خود آشنا و محصولات را عرضه نماییم، چونکه ارزش افزوده صنایع کفش باید به تولیدکننده بازگردد نه این که تولیدکنندگان با بیان نرخ های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته و حاشیه سود را بواسطه های خارجی واگذار کنند.
نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی معافیت صادرات محصولات نهایی را ضروری دانست و همین طور به نقش موثر و تعیین کننده دفتر وزارت امور خارجه در استان در تحقق اهداف عرضه محصولات در بازارهای جهانی اشاره و اظهار داشت: با آنکه قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیا است اما به سبب نداشتن برندسازی، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.
عیلمردانی اظهار داشت: رشد صنعت کفش هیدج مدیون خود مردم این شهر است و الان هم همین مردم ساعی می توانند با تاسیس شرکت تجاری و تمرکز در امر بازاریابی و صادرات باعث گسترش بازارهای فروش این تولید باارزش شوند.
منبع: میزان سنج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب